3ο Περιβαλλοντικό-Αθλητικό φεστιβάλ Λουδία
Την Κυριακή 11 Ιούνιου το mypopup_play (MPUplay) συμμετείχε στο 3ο Περιβαλλοντικό-Αθλητικό φεστιβάλ Λουδία, έπειτα από πρόσκληση του ΝΟΓ, που διοργανώνεται υπό την αιγίδα του Δήμου Πέλλας.
Ο ΝΑΥΤΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ ως διοργανωτής της εκδήλωσης μας προσκάλεσε να παρουσιάσουμε δράσεις για παιδιά 6-11 χρόνων. Δεχθήκαμε μετά χαράς και ξεκινήσαμε την προετοιμασία δράσεων με θεματική τον Λουδία και στόχο να μάθουμε βιωματικά διασκεδάζοντας ΣΤΗ ΦΥΣΗ!
... και κάπως έτσι το mypopup_play έκανε για πρώτη φορά pop up στον ΤΟΠΟ ΤΟΥ !
Αρχικά τα παιδιά έπαιζαν στο ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΟ ΓΙΓΑΣ όπου απαντούσαν σε ερωτήσεις, σχετικές με το Λουδία Ποταμό, όπως για παράδειγμα πόσα μέτρα είναι η κοίτη, αλλά και γενικότερης φύσεως γύρω από τα ποτάμια όπως ποια είναι τα κυριότερα μέρη ενός ποταμού ή τι καθιστά έναν ποταμό πλωτό.
Στόχος μας ήταν να αναδυθούν οι "γνώσεις" μέσα από τις κατευθυντικές, υποβοηθητικές ερωτήσεις των εθελοντών προς τα παιδιά ώστε να αποτυπωθούν γερά οι πληροφορίες!
Επόμενος σταθμός το Eργαστήριο Xημείας!!! Στόχος μας ο αλφαβητισμός γύρω από το νερό και τα κριτήρια καταλληλόλητας του, ανάλογα με τη χρήση για την οποία προορίζεται. Άλλο το πόσιμο νερό και άλλο το νερό στο οποίο θέλουμε να ευδοκιμούν ζωντανοί οργανισμοί.
Στο δείγμα νερού από τον Λουδία οι μικροί μας φίλοι εντόπισαν μικρά ζωηρά ψαράκια και φυσική ρύπανση όπως φύλλα, χώμα και κλαδάκια.
Διαπίστωσαν γιατί το νερό φαίνεται πράσινο στα ποτάμι.
Είχαν την ευκαιρία να συγκρίνουν τα στερεά ευρήματα ( TDS TOTAL DSOLVED SOLIDS ) με τα αντίστοιχα ενός άλλου ρυπασμένου από ανθρώπους ποταμού.
Έμαθαν ότι το σημαντικότερο κριτήριο για να ευδοκιμήσουν ζωντανοί οργανισμοί είναι η ποσότητα διαλυμένου οξυγόνου στο νερό! Και μέσω μια diy (κάντο μόνος σου) για παιδιά εκδοχής της μεθόδου Winkler είδαμε την ύπαρξη καθώς και την ποσότητα οξυγόνου σε διάφορα δείγματα νερού.
Στη συνέχεια με ειδικές ταινίες μετρήσαμε το ph, το χλώριο και την αλκαλικότητα διαφόρων υγρών ανακαλύπτοντας ότι το ph7 του ποταμού είναι πιο ταιριαστό στο ph της επιδερμίδας σε σύγκριση με το ph ενός όξινου νερού ή του θαλασσινού νερού.
Τα συμπεράσματα; Το νερού του ποταμού είναι ρυπασμένο από φυσικούς ρύπους, έχει αρκετό οξυγόνο για ευδοκιμεί ζωή σε αυτό και είναι ασφαλής η επαφή με το δέρμα... επίσης εάν θέλουμε να επιζήσει το χρυσόψαρο μας καλύτερα να μην του γεμίζουμε τη γυάλα με εμφιαλωμένο νερό!
Προτελευταίος σταθμός, η Καλλιτεχνική Ζωολογία όπου μέσα από ένα ρετρό και νοσταλγικό στυλ τύπου field notes τα παιδιά έκαναν κολλάζ και έμαθαν τα βασικά χαρακτηριστικά (μέγεθος, βάρος, χρώμα) τριών ειδών της πανίδας της περιοχής τους ποταμού Λουδία δημιουργώντας συγχρόνως και ένα αναμνηστικό για το σπίτι.
Τέλος, άφησαν και το αποτύπωμα τους στο Συλλογικό Έργο απεικόνισης ενός πλάτανου και μιας ακακίας για να μείνει αξέχαστη η συμμετοχή τους !